Loading

Nieuwsberichten van Administratiekantoor Mans

 

ZZP’er in de Zorg?

 Je wilt je bezighouden met je werk,  niet met je boekhouding

 Het bijhouden van je administratie als zzp’er in de zorg is vaak tijdrovend. Dat snappen wij bij Administratiekantoor Mans als geen ander en daarom hebben wij alles zo geautomatiseerd dat wij je administratief volledig “ontzorgen”. Voor slechts € 45.00 p.m. incl. Btw maken wij je administratie zo eenvoudig dat het leuk wordt!

Onze oplossing is zo makkelijk, dat je met maar enkele minuten per maand alles op orde hebt.

 

Je krijgt bij ons: 

 

·         Een complete administratie

·         Je kunt factureren via online, je factuur wordt direct in je administratie verwerkt 

          (je kunt je factuur mailen naar je client of uitprinten en per post verzenden)

·         Online 24/7 de boekhouding inzien via uw online account

·         U scant uw inkoop/kosten bon en mail deze naar een vast mailadres (nooit meer kwijtraken)

·         Uw bankrekening/afschrift wordt gekoppeld aan uw administratie (nooit meer afschrift inleveren)

·         Aangifte inkomstenbelasting

·         Jaarcijfers voor aangifte inkomsten belasting

Omdat wij werken met iMuis heb je meteen ook de voordelen van een gerenommeerd boekhoudpakket.

 Laat ons je administratie overnemen! 

Om je administratie bij Administratiekantoor Mans op te starten hebben we maar een paar gegevens van je nodig.

1. Uittreksel KvK (met de N.A.W.-gegevens)

 2. Kopie van ID kaart of paspoort

 3. Bankafschriften en inkoopfacturen

4. Aangifte inkomstenbelasting voorgaand jaar

U kunt bellen om een afspraak te maken voor een kennismakingsgesprek, u kunt natuurlijk ook uw gegevens mailen zodat wij gelijk voor u kunnen beginnen. Aanmelden of afspraak maken via onze app is ook mogelijk. 

------------------------------ 

Wij hebben een App !! een Administratiekantoor Mans App onderstaandleest u wat u hieraan heeft 

Download onze App!

 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.progress.app.Mans 

 

1malig download u de app en vult u uw gegevens in en werkt u uw berichtenprofiel bij en starten maar…

 

Nieuws op maatfoto banner app

 

Wet- en regelgeving verandert voortdurend. Maandelijks houdt uw boekhouder u via deze App op de hoogte van nieuws en ontwikkelingen die voor u als ondernemer van belang zijn. Denk aan personeel, ontslagrecht, fiscus, BTW, pensioen, verkoop van uw bedrijf, ondernemersplan, ondernemingsvorm, auto van de zaak, branche-informatie, et cetera. In de App stelt u uw persoonlijk berichtenprofiel in tezamen met uw interesses zodat u voortaan berichten op maat ontvangt. Want er is – vanzelfsprekend – een verschil in nieuwsvoorziening of u nu een ZZP’er bent of een directeur-groot-aandeelhouder met 20 man personeel.

 

Betrouwbare informatie

 

Verder is in de App een handige bijtellingscalculator opgenomen zodat u de bijtelling kunt zien van uw (toekomstige) bedrijfsauto. Ook ontvangt u via deze App een keer per kwartaal een korte update van uw boekhouder inzake belangrijk nieuws rondom de auto en de ficus. De BTW- of loonbelastingalert zet u aan zodat u tijdig een “reminder” ontvangt om uw aangifte te doen. Permanent wordt De BoekhouderApp verder doorontwikkeld en nieuwe features toegevoegd om deze informatiever, handiger en praktischer te maken voor u als ondernemer.

 

 De BoekhouderApp is een landelijk initiatief van AppTomorrow bv.

 

 

 

------------------------------ 

 

Onderstaande vacature is niet meer actief.

Minimaal MBO3/4 niveau

 

------------------------------ 

Wij zijn op zoek naar een nieuwe collega voor ca. 40 uur per week. 

 

 

Boekhoudkundig medewerker/assistent account MBO-4

 

 

Als nieuwe collega kun je administraties verwerken, jaarrekeningen maken en ib voorbereiden.

 

We zijn een klein (8 medewerkers) gezellig administratiekantoor waar alle mogelijkheden om tot ontplooiing te komen aanwezig zijn voor wie dat wil.

 

Ben je geïnteresseerd? Bel 070 366 42 16 met Alfred Mans of Monique de Jong of mail je cv naar  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

-------------------------------

 

 

14-daagse weersvoorspelling voor Den HaagZoeken

 

-------------------------------

VR 26 JUNweericon25°C15°C 0 mm / 10% 10% ZW 3 Bft
ZA 27 JUNweericon20°C16°C 0 mm / 10% 30% WNW 4 Bft
ZO 28 JUNweericon23°C12°C 0 mm / 10% 10% ZW 3 Bft
MA 29 JUNweericon22°C15°C 0 mm / 10% 50% WNW 3 Bft
DI 30 JUNweericon23°C13°C 0 mm / 10% 80% ONO 3 Bft
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 IB 2014 voor onze ondernemers

Afgelopen woensdag bleek dat de uitstel aanvraag voor ib 2014 voor onze klanten door een miscommunicatie in de software niet bij de belastingdienst verwerkt was. Veel van onze klanten hebben nu deze brief gehad. Na telefonisch contact met de belastingdienst zijn de aanvragen opnieuw aangeboden en goedgekeurd. Bijna iedereen heeft opnieuw uitstel gekregen.

 

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het is weer tijd voor de voorbereidingen voor de inkomstenbelasting

 

De belastingdienst stuurt heel veel mensen in deze periode een uitnodiging tot het doen van inkomstenbelasting 2014 voor 1 mei 2015.

Als onze klant hoeft u met deze informatie niets te doen. De brief levert u gewoon in met uw administratie. De rest doen wij.

U kunt wel eventueel al uw papieren voor de IB met de administratie meegeven. Bv uw overzicht van uw hypotheek, het bedrag van uw ontvangen toeslagen, uw jaaroverzicht van de bank, eventuele wijzigingen in uw persoonlijke omstandigheden. Zo kan uw aangifte indien nodig tijdig gedaan worden.

 

 

 --------------------------------------------------------------------------------------------------

 Komende nieuwe wet- en regelgeving in 2015: overgangsregeling voor de VAR

 

In 2015 gaat de wet- en regelgeving voor de VAR veranderen. Daarom is er een overgangsperiode in 2014 en 2015.

 VAR voor 2014 langer geldig

 

Vanwege de komende nieuwe wet- en regelgeving geldt in 2014 en een deel van 2015 het volgende: Blijft u hetzelfde werk doen onder dezelfde omstandigheden en voorwaarden? Dan mag u uw VAR voor 2014 ook in 2015 blijven gebruiken totdat de nieuwe wet- en regelgeving ingaat. U hoeft in dat geval dus geen nieuwe VAR voor 2015 aan te vragen en u krijgt niet automatisch een nieuwe VAR voor 2015 van ons. Deze regeling geldt voor alle geldige VAR's die u voor 2014 hebt.

 Nieuwe VAR niet meer automatisch toegestuurd

 

Kreeg u van ons in september automatisch een nieuwe VAR voor het nieuwe jaar toegestuurd? Dan krijgt u dit jaar niet automatisch een nieuwe VAR voor 2015, omdat uw VAR voor 2014 ook in 2015 geldig is totdat de nieuwe wet- en regelgeving ingaat.

 Wanneer wel een nieuwe VAR aanvragen?

 

Gaat u dit jaar of in 2015 werken onder andere omstandigheden of voorwaarden? Of gaat u andere werkzaamheden uitvoeren dan uw huidige werkzaamheden? Of hebt u nog geen VAR, maar hebt u er wel een nodig? Dan vraagt u hiervoor wel gewoon een nieuwe VAR voor 2014 of voor 2015 aan. Een nieuwe VAR voor 2014 kunt u heel 2014 aanvragen, een nieuwe VAR voor 2015 in 2014 (vanaf 1 september) en in 2015. De VAR blijft geldig totdat de nieuwe wet- en regelgeving ingaat.

Wilt u weten of u voor dit jaar of voor 2015 een VAR moet aanvragen? Gebruik dan het hulpmiddel Wel of geen Verklaring arbeidsrelatie aanvragen.

Zie ook

 

 

 

 --------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Wij gaan onze huisstijl vernieuwen en laten u vast hiermee kennismaken zodat u kunt wennen aan ons nieuwe uiterlijk.

logo3 webside

Onze service, deskundigheid, klantgerichtheid en betrouwbaarheid zijn natuurlijk niet veranderd.

Of ja natuurlijk ook wel net als altijd meer deskundigheid door up to date te blijven met alle veranderende regels, het steeds hoger opleiden van het personeel, nog beter ons te verdiepen in wat u als klant graag wil...... dat is wat we continue doen!

 

 

 --------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Het derde kwartaal is weer afgelopen. Houd u er rekening mee dat u uw papieren optijd aanlevert?

 

 

 --------------------------------------------------------------------------------------------------

De zomervakantie is weer voorbij. Op naar de 2e helft van het jaar, het 3e kwartaal en Prinsjesdag. 

 

 

 --------------------------------------------------------------------------------------------------

Hierbij onze nieuwjaarswens voor iedereen zichtbaar op het mega grote billboard langs de A4. 

Wilt u ook een wens sturen? Ga naar grootstenieuwjaarskaart.nl

foto nieuwjaarswens

 

 --------------------------------------------------------------------------------------------------

Voordelig krediet voor energiebesparende maatregelen

ABCOUDE - Een opsteker voor ondernemers in de bouwsector. Huiseigenaren kunnen vanaf 2 december goedkoop lenen bij het Energiebespaarfonds. Het gaat om kredieten tot 25.000 euro voor energiebesparende maatregelen. De verwachting is dat de bouwsector hierdoor een impuls krijgt. Vooral ook omdat in 2014 nog het lage BTW-tarief geldt van 6 procent op arbeidsloon in de bouw.

bron: BC.nl

--------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

'POSITIEF VVD-PLAN VOOR STERKER ONDERNEMERSKLIMAAT STARTUPS'

01 NOVEMBER 2013

'Positief VVD-plan voor sterker ondernemersklimaat startups'

 

De VVD wil het ondernemersklimaat voor startups aantrekkelijker maken. MKB-Nederland en VNO-NCW zijn positief over de plannen van Tweede Kamerlid Anne-Wil Lucas. Zij presenteert vandaag een reeks voorstellen die het jonge bedrijfjes makkelijker moet maken om in Nederland te starten, te groeien én te vestigen.

 

Startups belangrijk voor economie
Volgens Anne-Wil Lucas zijn startups een grote kracht van de economie. Zij wil voorkomen dat deze ondernemers, als gevolg van belemmeringen in regelgeving, financiering of fiscaliteit, worden ontmoedigd om door te groeien. 
MKB-Nederland en VNO-NCW ondersteunen haar pleidooi. Starters zijn namelijk van groot belang voor de innovatiekracht van Nederland. Nieuwe en jonge bedrijven dwingen bijvoorbeeld gevestigde bedrijfsleven om ook te vernieuwen. Nederland kent jaarlijks een groot aantal startups. Maar slechts een beperkt deel daarvan groeit door.

bron: MKB Nederland

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Hogere belastingrente

De belastingrente voor vennootschapsbelasting gaat vanaf 1 april 2014 fors omhoog: van 3% naar minimaal 8%. De Belastingdienst gaat namelijk aansluiten bij de wettelijke rente voor handelstransacties met een ondergrens van 8%.

U kunt ervoor zorgen dat uw bedrijf zo weinig mogelijk belastingrente moet betalen over de verschuldigde vennoorschapsbelasting. Hiervoor is het nodig dat u (samen met ons) de de belastbare winst van uw bedrijf gedurende het jaar zo goed mogelijk inschat. Zodat de Belastingdienst op tijd verzocht kan worden om een voorlopige aanslag op te leggen.

  --------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Belastingdienst werkt samen met incassobureau Cannock Chase Public

 29-08-2013

 De Belastingdienst werkt vanaf 1 september tijdelijk samen met incassobureau Cannock Chase Public. U kunt met dit incassobureau te maken krijgen als u ons nog een bedrag moet betalen.

 Moet u nog een bedrag betalen en behandelt Cannock Chase Public onze vordering op u? Dan ontvangt u een brief van dit incassobureau. Hierin staat dat zij de behandeling van de vordering hebben overgenomen.

Als u een vraag hebt over de brief, dan kunt u contact opnemen met Cannock Chase Public. Het telefoonnummer is (088) 116 82 11.

Herkomst: De belastingsite.

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat gaat er voor bedrijven veranderen? 

De overgang op IBAN wordt begeleid door het Nationaal Forum SEPA-migratie (NFS). In het NFS zijn banken, bedrijven, consumenten, overheden, softwareleveranciers en andere organisaties vertegenwoordigd. Het NFS houdt kantoor bij de Nederlandsche Bank. Op www.overopIBAN.nl vindt u informatie over wat er verandert voor bedrijven en consumenten.

De komende periode gaan we in Nederland steeds vaker gebruik maken van IBAN als rekeningnummer. Zowel bedrijven als consumenten. Ook gaan we gebruik maken van nieuwe standaarden voor overschrijvingen en incasso’s. Dit betekent dat alle bedrijven hun administratie, software en bedrijfsvoering hierop moeten aanpassen. Dit betekent dat alle bedrijven hun administratie, software en bedrijfsvoering hierop moeten aanpassen. Vanaf 1 februari 2014 kan iedereen in Nederland alleen nog maar gebruik maken van deze nieuwe standaarden. Het is dan ook belangrijk dat u tijdig actie onderneemt om hierop over te kunnen gaan.

IBAN wordt de standaard.

Bedrijven die internationaal zaken doen gebruiken IBAN (International Bank Account Number) als rekeningnummer al langer. Maar ook als u nog nooit geld naar het buitenland heeft overgemaakt heeft u al een IBAN: u vindt deze op uw rekeningafschriften en in uw internetbankieromgeving. IBAN bestaat voor een deel uit uw huidige rekeningnummer en heeft in Nederland 18 tekens.

Als u als bedrijf een IBAN wilt opvragen of grotere hoeveelheden rekeningnummers van uw medewerkers, leveranciers, klanten en andere relaties in één keer wilt omzetten naar IBAN, dan kunt u gebruik maken van www.ibanbicservice.nl. Dit is een website die de banken als tijdelijke service hebben ontwikkeldwo

Deze informatie komt van de site   www.overopiban.nl  hierop staat alle informatie die u nodig heeft. Ook kunt u hier de Impact-Check doen ….dan ontdekt u welke acties u eventueel moet ondernemen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Ter afsluiting van de vakantieperiode een klein personeelsfeestje. Door het regenachtige weer geen bbq maar wel een karikatuurtekenaar met bijzondere resultaten.

administratiekantoormanspersoneelsfeest.jpg

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Wij hebben ook in vakantietijd onze medewerkers graag op kantoor. Wij zijn gewoon de hele (school)vakantie elke dag open en 's avonds en in het weekend op afspraak.

Herstel woningmarkt lijkt in zicht

Herkomst MANAGERSONLINE.NL

12 juli 2013 - De woningmarkt heeft zich in het tweede kwartaal van 2013 redelijk hersteld na het slechte eerste kwartaal van het jaar. Het aantal door NVM-makelaars verkochte woningen komt uit op 20.600, en op ongeveer 27.900 in de totale markt. Daarmee liggen de verkoopaantallen 19,8 procent hoger dan in het eerste kwartaal van 2013.

De woningprijzen zijn dit kwartaal met -0,3 procent nauwelijks gewijzigd ten opzichte van het vorige kwartaal. De prijzen liggen vergeleken met een jaar geleden nog wel 5,3 procent lager, maar dalen dus steeds minder snel. De verkoopprijs van de gemiddelde woning in Nederland ligt nu op 205.000 euro. Dat meldt de Nederlandse Vereniging van Makelaars (
NVM) in haar analyse van de woningmarkt over het tweede kwartaal van 2013.

Positievere stemming

Voor het eerst sinds tijden durft de NVM weer te spreken over mogelijk herstel van de woningmarkt. NVM-voorzitter Ger Hukker: "In absolute
getallen is dit weliswaar het slechtste tweede kwartaal sinds het uitbreken van de crisis, maar toch zijn we voorzichtig optimistisch gestemd. We zien dat het aantal verkopen behoorlijk aantrekt, terwijl het aanbod nieuwe woningen op de markt afneemt. Ook vlakt de daling van de prijzen gaandeweg af. We zijn er nog niet, maar het wijst erop dat de markt langzaam in balans komt. Consumenten krijgen meer vertrouwen, mede dankzij de gunstige betaalbaarheid en meer politieke rust op het woningmarktdossier als gevolg van het Woonakkoord. Voor het eerst sinds tijden worden we niet om de oren geslagen met dreigende korte termijn maatregelen op het gebied van de hypotheekrenteaftrek, de financierbaarheid en andere onzekerheden. Telkens nieuwe proefballonnetjes, zoals recent weer vanuit de commissie-Wijffels en de Rabobank, geven daarentegen wel een voedingsbodem voor onrust. Ook de door het kabinet aangekondigde zes miljard extra bezuinigingen houden consumenten in de houdgreep."

Toename verkopen in tweede kwartaal bovengemiddeld
In het tweede kwartaal hebben de NVM-makelaars gezamenlijk 20.625 woningen verkocht, in de totale markt verwisselden naar schatting 27.900 woningen van eigenaar. Dit waren 19,8 procent meer transacties dan in het eerste kwartaal. Normaliter liggen de verkopen in het tweede kwartaal gemiddeld 13,1 procent hoger dan het kwartaal daarvoor. Met name in de tweede helft van het kwartaal zag de NVM de markt weer aantrekken.
Drie op de tien van de in het afgelopen kwartaal verkochte woningen waren appartementen, traditiegetrouw het meest courante woningtype. Met 28,5 procent
is de tussenwoning een goede tweede. Twee-onder-één-kapwoningen werden het afgelopen kwartaal verhoudingsgewijs minder verkocht.


vervolg woningmarkt 

 

Versnelde afschrijving 2013 ?

Het kabinet wil een flinke eenmalige impuls op bedrijfsinvesteringen. "Bedrijven kunnen in 2013 direct 50% van hun investering afschrijven, normaal is dat maximaal 20%", aldus staatssecretaris Frans Weekers van Financiën. In essentie wordt door deze maatregel pas later belasting over de winst betaald. Het doel van de hogere afschrijving is om bedrijven tijdelijk meer financiële armslag te geven voor het doen investeringen en daarmee een bijdrage te leveren aan de binnenlandse economische groei. De regeling is onderdeel van het pakket aan maatregelen dat binnenkort door het kabinet aan de Tweede Kamer wordt gestuurd. Dit geldt dan voor investeringen tussen 1 juli en 31 december 2013.

Op 28 juni 2013 heeft het kabinet bekendgemaakt dat men voor investeringen op nieuwe bedrijfsmiddelen tussen 1 juli 2013 en het einde van dit jaar toch recht heeft op de versnelde (crisis)afschrijving. 

Zodra de regeling definitief is zullen wij u op de hoogte stellen.

warming

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------

12-06-2013 08:48  Kamer van Koophandel    uit: Accountancy Nieuws 12 juni 2013

Er gaat een frauduleuze mailing rond waarbij een partij zich voordoet als de Kamer van Koophandel en vraagt om kopieën van legitimatiebewijzen van eigenaren en vennoten van ondernemingen. De Kamer van Koophandel benadrukt met klem dat deze brief niet van hen afkomstig is en vraagt ondernemers extreem alert te zijn en geen gehoor te geven aan de oproep in deze brief. De brief is afkomstig van J.H. de Brink. Deze persoon doet zich voor als een medewerker van de Kamer van Koophandel, Landelijke Register Administratie, en maakt daarbij ook misbruik van het KvK-logo. Er wordt gerefereerd aan 'nieuwe wetgeving'. De mailing is gericht op het verzamelen van identiteitsgegevens. Tezamen met het KvK-registratienummer kunnen fraudeurs met deze informatie grote schade aanrichten aan het bonafide bedrijfsleven. Ondernemers die reeds hebben gereageerd kunnen aangifte doen bij de politie. De Kamer van Koophandel heeft verschillende kanalen ingezet om ondernemers te waarschuwen en zal dit de komende tijd blijven doen. Voor meer informatie over deze kwestie en een voorbeeld van de brief kunnen ondernemers terecht op de website van de Kamer van Koophandel. Voor meer informatie over acquisitiefraude kunnen ondernemers terecht bij het Steunpunt Acquisitiefraude.

Voorbeeld van de brief

http://www.kvk.nl/download/Voorbeeldbrief_tcm14-360015.pdf

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wij zijn per 1 juni verhuisd, zelfde lokatie, grotere ruimte.

Gewoon op de begane grond net als eerst alleen in plaats van wanneer u binnenkomt linksaf, gaat u nu rechtsaf en komt u in onze nieuwe kantoorruimte.

            De verbouwing in volle gang!!                           Bijna klaar!!                                    Verhuisd!!

 

          admininistratiekantoormans5 administratiekantoormansnieuw3
          administratiekantoormans6 administratiekantoormans9
          nieuwkantooradministratiekantoormansfoto3 administratiekantoormans7 administratiekantoormansnieuw1